|
Samochód
ASOR 180 RA
powstał z naszej fascynacji klasyczną motoryzacją i podziwu dla
dawnych mistrzów kierownicy. Na co dzień bierzemy udział w
tworzeniu produktów przemysłu motoryzacyjnego. Współczesne
metody konstruowania samochodów znamy więc od podszewki.
Metody komputerowe stosujemy na co dzień, zarówno do
kształtowania brył, jak i wyznaczania wytrzymałości. Przy obecnym
stanie techniki można projektować bez ograniczeń. Niestety, efekt
prac wielkich koncernów jest kompromisem, wypadkową
sprzecznych oczekiwań wielu klientów i optymalizacji
konstrukcji pod względem kosztów. Samochód z początku
XXI wieku posiada taką liczbę udogodnień i zazwyczaj nieużywanych
gadżetów, że zatracił cały czar, jaki miały klasyczne
konstrukcje. Opakowany w elektronikę, kierowca takiego pojazdu nie
poczuje tego, co było esencją automobilizmu.
Wykorzystując
nasze doświadczenie z przemysłu lotniczego, motoryzacji i produkcji
urządzeń prototypowych, postanowiliśmy stworzyć pojazd, który
miałby duszę maszyn ze złotej ery sportu samochodowego. Założenia
projektu wyznaczyliśmy sami, kierując się w własną wizją
samochodu sportowego. ASOR 180RA nie jest ani repliką żadnego
modelu, ani też pojazdem, który miałby rywalizować ze
współczesnymi samochodami sportowymi. Chcieliśmy za pomocą
współczesnych środków odtworzyć dawną koncepcję
pojazdów sportowych. Wzięliśmy silnik z samochodu seryjnego
i zabudowaliśmy go tak, by uzyskać minimalną masę.
Uzyskaliśmy
obciążenie mocy niższe od tego w najmocniejszych wersjach
seryjnych aut. Nadwozie wykonane jest z aluminium klasycznymi
metodami obróbki ręcznej stosowanymi w lotnictwie. W ASORZE
nie znajdziecie nic ze współczesnego tuningu. Żadnego
carbonu. Rozwiązania konstrukcyjne mają uzasadnienie czysto
techniczne. Wszystko jest podporządkowane osiągom i radości
prowadzenia samochodu.
Lista wyposażenia
dodatkowego, którego nasz pojazd nie ma, jest imponująca. W
naszym aucie nie znajdziecie:
- klimatyzacji,
- elektrycznie
sterowanych szyb,
- elektrycznie
ustawianych i składanych foteli,
- szyberdachu, a nawet w ogóle dachu,
- wspomagania
kierownicy,
- czujnika
parkowania,
- ESP,
- ABS,
- poduszek
powietrznych,
- welurowej
tapicerki,
- elektrycznie
ustawianych lusterek,
- zamka centralnego,
- drzwi,
- spryskiwaczy,
- wycieraczek,
- zestawu audio.
Mamy za to coś
czego nie ma w autach z salonu: piękno
klasycznej formy, radość z jazdy i uśmiech każdej mijanej osoby. |