ASOR 180RA



Samochód ASOR 180 RA powstał z naszej fascynacji klasyczną motoryzacją i podziwu dla dawnych mistrzów kierownicy. Na co dzień bierzemy udział w tworzeniu produktów przemysłu motoryzacyjnego. Współczesne metody konstruowania samochodów znamy więc od podszewki. Metody komputerowe stosujemy na co dzień, zarówno do kształtowania brył, jak i wyznaczania wytrzymałości. Przy obecnym stanie techniki można projektować bez ograniczeń. Niestety, efekt prac wielkich koncernów jest kompromisem, wypadkową sprzecznych oczekiwań wielu klientów i optymalizacji konstrukcji pod względem kosztów. Samochód z początku XXI wieku posiada taką liczbę udogodnień i zazwyczaj nieużywanych gadżetów, że zatracił cały czar, jaki miały klasyczne konstrukcje. Opakowany w elektronikę, kierowca takiego pojazdu nie poczuje tego, co było esencją automobilizmu.

Wykorzystując nasze doświadczenie z przemysłu lotniczego, motoryzacji i produkcji urządzeń prototypowych, postanowiliśmy stworzyć pojazd, który miałby duszę maszyn ze złotej ery sportu samochodowego. Założenia projektu wyznaczyliśmy sami, kierując się w własną wizją samochodu sportowego. ASOR 180RA nie jest ani repliką żadnego modelu, ani też pojazdem, który miałby rywalizować ze współczesnymi samochodami sportowymi. Chcieliśmy za pomocą współczesnych środków odtworzyć dawną koncepcję pojazdów sportowych. Wzięliśmy silnik z samochodu seryjnego i zabudowaliśmy go tak, by uzyskać minimalną masę.

Uzyskaliśmy obciążenie mocy niższe od tego w najmocniejszych wersjach seryjnych aut. Nadwozie wykonane jest z aluminium klasycznymi metodami obróbki ręcznej stosowanymi w lotnictwie. W ASORZE nie znajdziecie nic ze współczesnego tuningu. Żadnego carbonu. Rozwiązania konstrukcyjne mają uzasadnienie czysto techniczne. Wszystko jest podporządkowane osiągom i radości prowadzenia samochodu.

Lista wyposażenia dodatkowego, którego nasz pojazd nie ma, jest imponująca. W naszym aucie nie znajdziecie:
  • klimatyzacji,
  • elektrycznie sterowanych szyb,
  • elektrycznie ustawianych i składanych foteli,
  • szyberdachu, a nawet w ogóle dachu,
  • wspomagania kierownicy,
  • czujnika parkowania,
  • ESP,
  • ABS,
  • poduszek powietrznych,
  • welurowej tapicerki,
  • elektrycznie ustawianych lusterek,
  • zamka centralnego,
  • drzwi,
  • spryskiwaczy,
  • wycieraczek,
  • zestawu audio.
Mamy za to coś czego nie ma w autach z salonu: piękno klasycznej formy, radość z jazdy i uśmiech każdej mijanej osoby.



(c) 2010 ASOR