wstecz
Gaźniki
i wtryski mechaniczne
Jikovy
stromberg
DCOE
Gaźniki nie stanowią dla nas tajemnicy. Nie uciekamy się do ludowych podań ani szamańskich zaklęć. Nie twierdzimy, że istnieje magiczna śrubka, którą wystarczy odpowiednio pokręcić, aby wszystkie bolączki silnika zniknęły.

Gaźnik to mechaniczno-podciśnieniowy komputer, który samoczynnie dobiera ilość paliwa i powietrza zależnie od stanu pracy silnika. Nawet drobne odchyłki od fabrycznej normy - nieszczelności, wyrobienie osi pływaka czy podgięcie którejś z dźwigni - powodują, że silnik nie będzie pracował jak należy. Owszem, da się jeżdzić, ale coś będzie nie tak: wahania wolnych obrotów, trudny rozruch, zadławienie przy przyspieszaniu. A suma kilku drobnych usterek może spowodować, że wyregulowanie takiego gaźnika stanie sie niemożliwe.

Dlatego stosujemy zasadę: jeżeli problem nie sprowadza się do prostego zmniejszenia lub zwiększenia obrotów biegu jałowego, należy sprawdzić wszystko i ustawić zgodnie z danymi fabrycznymi. W przypadku gaźnika, który ma za sobą 50 lat burzliwej historii, poza usterkami będącymi skutkiem zużycia trzeba się liczyć jeszcze z rozmaitymi niespodziankami. Wynikają one często z  nieumiejętnych napraw, braku właściwych części zamiennych czy desperackich prób zmniejszenia zużycia paliwa. Taka kompleksowa naprawa będzie może nieco droższa, ale zagwaranuje płynną pracę silnika w pełnym zakresie obciążeń, na ciepło i na zimno, łatwy rozruch i niskie zużycie paliwa (oczywiście w granicach normy dla danego pojazdu). A przez kolejne lata obsługa gaźnika ograniczy się do regulacji wolnych obrotów i kontroli składu spalin.

Możemy zająć się samą regeneracją gaźnika. Dostarczamy wtedy gaźnik ustawiony według danych fabrycznych. Zlecający musi we własnym zakresie go zamontować i ostatecznie wyregulować. Możemy też wykonać kompleksową usługę, łącznie z regulacją i synchronizacją instlacji wielogaźnikowych.

Zajmujemy się również doborem i strojeniem sporotowych gaźników Weber i Dellorto. Jesteśmy w stanie w oparciu o dane silnika obliczyć przeloty i dysze z dokładnością do kilkunastu procent, a następnie wykonać ostateczne strojenie w próbach drogowych lub na hamowni. Ponieważ dysponujemy własnymi obrabiarkami, możemy w razie potrzeby wykonać we własnym zakresie brakujące dysze i rurki emulsyjne.

ASOR s.c., ul. Warszawska 20a, 05-092 Łomianki
tel/fax +48 538-155-717